Na każdym 30-lekcyjnym indywidualnym kursie dla początkujących uczeń poznaje:
- zagadnienia podstawowe
- zagadnienia „sprawcze”, zachęcające do akcji
- zagadnienia zindywidualizowane, dopasowane tylko do niego
Ad. a. Zagadnienie podstawowe, czyli uczeń:
- zna polski alfabet i umie pisać po polsku
- umie opowiedzieć o sobie: Nazywam się…, Mam na imię…, Jestem z…
- zna podstawowe zwroty (dziękuję, przepraszam, proszę – w różnych funkcjach, rozumiem, mówię trochę po polsku, czy możesz powtórzyć? itd.)
- zna przymiotniki i zawody (umie tworzyć konstrukcje: On jest przystojnym aktorem, Ona jest wysoką modelką, Jestem dobrym studentem)
- umie opowiedzieć o swojej rodzinie i swoim hobby
- zna liczby, kolory, pory dnia i godziny
- umie opowiedzieć swój dzień (wstaję, jem śniadanie, czytam gazetę…)
- zna czasowniki ruchu idę/ chodzę, jadę/ jeżdżę oraz przysłówki częstotliwości: dwa razy w miesiącu, codziennie, nigdy, rzadko, zawsze itp.
- zna nazwy dni tygodnia i miesięcy
Ad. b. Zagadnienia sprawcze, czyli uczeń:
- umie zrobić zakupy i złożyć zamówienie w restauracji (poproszę + biernik)
- umie powiedzieć, co lubi (lubię + biernik) i czego nie lubi/ nie chce (+ dopełniacz)
- umie zamówić taksówkę
- umie zarezerwować stolik w restauracji
- umie umówić się/ zaprosić na spotkanie, obiad, koncert, kolację oraz do kina, do teatru itd.
Ad. c. Zagadnienia zindywidualizowane, czyli dopasowane do konkretnego ucznia:
- innego słownictwa potrzebuje prezes firmy (artykuły biurowe, prośby, wydawanie poleceń), a innego student informatyki. Lektor przygotowuje lekcje odpowiadające indywidualnym preferencjom ucznia, ułatwiające mu poruszanie się w środowisku, w którym żyje.
Powrót PODZIEL SIĘ TYM POSTEM: